Arama Yapın

Aramak istediğiniz kelimeyi boşluğa yazıp arama butonuna basın.

Entegre ve Otomatize Yama Yönetiminde Ivanti’den Hayat Kurtaran 5 Adım

E-Data Teknoloji

  • Anasayfa
  • Entegre ve Otomatize Yama Yönetiminde Ivanti’den Hayat Kurtaran 5 Adım

Entegre ve Otomatize Yama Yönetiminde Ivanti’den Hayat Kurtaran 5 Adım

9 / Eylül / 20

Yama Yönetimi süreçlerine genellikle- başarılı bir sonuç üretmek adına- birçok farklı teknolojiyi kullanan Güvenlik, IT Operasyon ve Değişim Yönetimi gibi birden fazla ekip dahil olur.

Örneğin:
● Rapid 7, Qualys gibi yama çözümleri veya Tenable gibi zafiyet tarama çözümleri
● Değişim ve CI takip için Servis Yönetimi çözümleri
● İstikrar ve başarıyı garantilemek adına manuel durum kontrolü (healthcheck) öncesi/sonrası yamalama
● Manuel ve otomatik olarak yamaların dağıtılması

Zorluğun Kaynağı
Kurumlar günlük olarak akan tehdit bilgisi, yeni yama versiyonları ve güvenlik bültenleri ile mücadele etmek durumunda. Bu sabit bilgi akışını verimli bir şekilde yönetmek çok ciddi bir zaman, maliyet ve dikkat gerektiriyor.

Birçok kurum için istikrar ve güvenlik yalnızca bir iş gereksinimi değil aynı zamanda kanuni bir yaptırıma tabi tutuluyor. Örneğin Avustralya’da bazı kuruluşlar, ikisi zafiyet analizi odaklı kontroller olan, ACSC Essential 8 Güvenlik kontrolüne tabi tutuluyor.
Bunları yaparken merkezle iletişim kurmayan sistemleri, manuel süreçleri düşmanınız gibi görseniz de tek bir sebebin olmadığını kabul etmek gerek.

Ivanti’den Hayat Kurtaran 5 Adım
Ivanti, platformunun üstün yetenekleri ve pazardaki entegrasyonları sayesinde gerçek anlamda entegre ve otomatize bir zafiyet yönetim çözümü sunar.
1. Patch Intelligence’ı kullanarak müşterilere binlerce yama için tehdit verisi sağlar, özellikle açık noktaları ve istikrar problemi yaşatan yamalara dair bilgiler sunar.
2. CVE’lerin bir listesini sisteme aktarmak ve bunlara karşılık gelen yamaları söylemek için kullanılan zafiyet analizi çözümüyle entegre olur ve bu sayede manuel süreçleri ortadan kaldırır.
3. Otomatize Windows, Linux, Unix veya Mac cihaz taramalarını tamamlayabilir ve sonuçlarını Ivanti Service Manager  veya kullanılan servis yönetimi uygulamasına değişiklik talebi olarak iletebilir.
4. Direkt olarak değişiklik&onay süreçlerine ilerlenebilir, bu da otomatik bir rutin oluşturulmasını sağlar.
5. Otomasyon ve orkestrasyon motoru, yama öncesi durum analizi (healthcheck), yamalama, cihazı yeniden çalıştırma ve yama sonrası durum analizi (healthcheck) sonuçlarını Servis Yönetimi çözümü ile paylaşır. Tüm sonuçlar ilgili CI ile eşleştirilir. Böylece herhangi bir cihazda problem olduğunda IT ekibi yamanın durumunu ve health check sonuçlarını tek bir noktadan kontrol edebilir.

Sunulan Değer
Zafiyet yönetimi araçlarına Ivanti’nin sürekli sunduğu bu yaklaşım ile müşterilerine kattığı bazı önemli değerler söz konusu:
– Rapid 7, Qualys, Tenable gibi mevcut yatırımlardan daha yüksek ROI elde edilir. Ayrıca Ivanti Service Manager (veya kendi servis yönetimi çözümünüz) ile entegre çalıştığında daha verimli bir yapı kurgulanmış olur.
– Yama süreçlerini yönetirken sarf edilen manuel eforu ve dolayısıyla maliyetlerin minimize edilmesini sağlar.
– Yamaların mevcut cihazları nasıl etkilediğine dair daha iyi bir görünürlük sağlanır ve bu sayede karşılaşılan problemlere hızlıca aksiyon alarak kullanıcı deneyimini iyileştirilir.
– Durum kontrolleri (healthcheck) otomatize edilir ve problemler daha kullanıcılar tespit etmeden belirlenir, bu da kullanıcı memnuniyetini yükseltirken “downtime” sürelerini düşürmeye yarar.
– Bilinen tehditleri ve güvenlik açıklarını çözmek için yamaları daha hızlı sunarak çok daha iyi güvenlik duruşu sergilenmesine yardımcı olur.

Daha detaylı bilgi için kısa demoya göz atabilirsiniz. Bu teknoloji ile IT ekibinin Service Management çözümü ile bağlantısı asla kopmaz, patching hakkında – iddia ediyoruz ki – hiçbir şey bilme zorunlulukları olmaz ve tüm işlemleri bir tarayıcı veya mobil uygulama üzerinden kolaylıkla yönetebilirler.
Daha fazlası için ivanti@e-data.com.tr ile iletişime geçin.
Kaynak için tıklayınız